ספק רשום של משרד הבטחון - 0011024210

10 ינו - איך להשיק מוצר חדש כמו שצריך – המזכרת שנשארת

זמן רב עמלתם על יצירת המוצר הזה, משלב גיבוש הקונספט ופיתוח הרעיון דרך גיוס המשאבים וניהול התהליך ועד יציאתו לאוויר העולם. עכשיו הגיע הזמן להשיק בקול תרועה את המוצר החדש ולספר לכולם על קיומו.
על מנת להפיק את הערך המקסימאלי לקידום המכירות וחשיפת המוצר בפני לקוחות פוטנציאליים מומלץ לתכנן אסטרטגיית השקה, מאירוע קידום מכירות מנצח דרך מתנות מיוחדות לאורחים ועד פרסום ממוקד. איך עושים את זה נכון? מספר טיפים להצלחה.

אפיון קהל היעד ובחירת המזכרת הנכונה


חשוב מאוד להחליט מראש מי קהל היעד של המוצר החדש על מנת שתוכלו לפלח קהלים ולהחליט כיצד להציג להם את המוצר בדרך הרלבנטית עבורם ביותר. יש קהלים שתרצו לשלוח להם דוגמית מהמוצר בעוד לאחרים לשגר דיוור אלקטרוני עם ידיעת המוצרים ואחרים להזמין לאירוע השקה נוצץ – למשל, לקוחות VIP מועדפים או כאלה שזכו בתחרות או בהגרלה שערכתם לקראת השקת המוצר. לכל קהל אפשר לשווק בשפה אחרת, בין אם זו פנייה לרגש או פנייה רציונאלית אודות התועלות מהמוצר. חשוב לאפיין את תהליך ההשקה לכל שלביו בערוצים ובנכסים השונים שיש לכם. למשל, להעלות סרטון הצצה על המוצר בערוץ הפייסבוק או היוטיוב, ליצור תחרות באינסטגרם, לשלוח ניוזלטר עם טיפים לשימוש במוצר וכדומה.
אפשר להתחיל ביצירת מתח לקראת ההשקה כמו “הספירה לאחור” או לתת רמזים על מה יהיה המוצר עד החשיפה המוחלטת שלו. חשבו גם על אילו מתנות תעניקו ללקוח לקראת האירוע כדי לייצר התרגשות. למשל, הגרילו מתנות קטנות ממותגות או מתנות קידום מכירות עוד לפני המוצר האמתי כדי לצ’פר את אלה שמאשרים הגעה באירוע.

תכנון המפגש של הלקוח עם המוצר והענקת המזכרת


החליטו באילו אופנים תרצו שהלקוחות הפוטנציאליים יכירו ויחשפו למוצר, בין אם בקידומי מכירות ממוקדים ליד החנות או באזורים אסטרטגיים במרכזי קניות ובין אם בשליחת דוגמית של המוצר או חלוקת ברושורים המספרים עליו לתיבות הדואר הפיזיות או האלקטרוניות. זכרו שהרושם הראשוני קובע! השקיעו ביצירת צילומים מושקעים של המוצר וכן בתיאור מניע לפעולה, חשבו על הנחה מיוחדת לרוכשים הראשונים או מתנה בכל קנייה. הטבות שממריצות מכירות ומעודדות אנשים להתנסות במוצר כמו קנייה ראשונה בעלות מיוחדת או דיילים שיאפשרו לעוברים והשבים להתנסות במוצר, בין אם מדובר בטעימה של מוצר מזון או התזה על פרק כף היד של בושם חדש ומרענן.
אם אתם לא מעניקים את המוצר עצמו מתנה, חשבו על מתנות ממותגות לתת ללקוח לאחר ההתנסות עם המוצר כדי שיישאר לו טעם טוב מהאינטרקציה עם המוצר.

אירוע קידום מכירות בלתי נשכח


השקת מוצר צריכה לעורר אפקט של WOW, משהו שהלקוחות וחבריהם ידברו עליו לאורך זמן ויעלה כמובן את היקף המכירות. מומלץ ליזום אירוע ולבחור מקום לאירועים עסקיים במרכז כמו גרייס, אולם מושקע בעיצוב אלגנטי שמכבד את המעמד. חשוב לבחור מקום נוח להגעה מהבחינה הגיאוגרפית, הנושק לערוצי תחבורה מרכזיים, מצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות – תאורה וסאונד להשגת האווירה נחשקת והאטמוספירה המבוקשת ולשים דגש על החוויה הקולינרית הנלווית לאירוע. בחרו תפריט שיתאים לאופי האירוע, בין אם הוא אירוע יום או ערב, אירוע עונתי או אירוע של מינגלינג או סעודה מרכזית.
חשבו על תכנית אמנותית התומכת בהשקת המוצר על מנת לייצר עולם תוכן חווייתי סביב המוצר. בין אם הופעה סוחפת, הרצאה מסקרנת או סדנה מעשית.

מתנה שעושה הבדל גדול


מעבר למוצר עצמו, שתלוי בכם אם לחלק או לא וכמובן תלוי בסוג המוצר ובעלות שלו, אפשר לשלב מזכרות מושקעות ללקוחות המוזמנים הנושאים את הלוגו של החברה ומעוצבים בשפה העיצובית של המותג. בין אם מדובר במארז מתוק או ערכת פינוקים כלשהי, בקופסת מתכת יוקרתית או בצנצנות דקורטיביות – לצרף מידע פרסומי בעיצוב גרפי מעניין עם המתנה על המוצר והיתרונות שלו.

השקיעו בהשקת המוצר ובחשיפה שלו בפני הלקוחות באירוע ובפעולות קידום ותוכלו להעלות את המודעות למוצר וכך גם את המכירות. אל תדלגו על מתנה למזכרת מהאירוע או על מתנה ממותגת שתזכיר ללקוח את החברה והמוצר החדש שלכם גם אחרי סיום האירוע.

 

מאמרים נוספים