27 מרץ - איך לבחור מוצרי פרסום וקידום מכירות – המדריך המלא
כל מי שעובד בחברה גדולה ואמון על רכישת מוצרי פרסום או כאלה האמורים לקדם את החברה בעיני הלקוחות שלה יודע כמה חשוב להישאר תמיד עם האצבע על הדופק, להכיר היטב את התחום של מוצרים ומתנות ולדעת אילו מוצרים או רעיונות חדשים קיימים בתחום. בנוסף לזה, מדובר בתחום תוסס ודינמי שכל הזמן יש בו חידושים ושינויים, כמו גם מוצרים חדשים שטרם נראו כמותם. נשאלת השאלה – איך בוחרים את המוצרים המתאימים? על סמך איזה מידע מקבלים את ההחלטה החשובה הזאת?
ראשית, חשוב להפריד בין המצבים שבהם יש צורך במוצרי קידום מכירות. ישנם ארגונים וחברות המארגנים ערבים או אירועים עבור הלקוחות שלהם וכל המטרה של האירוע הוא קד”מ של מוצר או מוצרים ספציפיים, חיזוק הקשר עם הלקוחות או אפילו ערב גיבוש לחיזוק הקשר בין הנהלת החברה לבין העובדים. עבור כל אירוע כזה צריך לבחור סוג אחר של מתנה או מוצר על מנת להשיג את המטרה המיוחלת שהוגדרה או לפחות להתקרב אליה ככל שאפשר. בנוסף, חשוב לנתח את הקהל שאמור להשתתף על מנת למצוא את המוצרים שהכי יתאימו לו ויתקבלו על ידיו בהוקרה והערכה.
מה לקחת בחשבון כאשר בוחרים מוצרים לפרסום העסק?
בעת בחירת המוצרים חשוב לקחת בחשבון שהמטרה היא בדרך כלל שהשם של המוצר או של החברה יישארו בתודעה של הלקוח הפוטנציאלי. לשם כך, עליו לחוש זיקה למוצר שייבחר ולרצות לקחת אותו עמו הביתה. מכאן שהחפץ צריך להיות קטן וקל לנשיאה. כדאי שיהיה זה פריט או חפץ שימושי, רעיונות טובים יכולים להיות ספל ממותג, צנצנת ממותגת עם דברי מתיקה בתוכה, ערכת כלי כתיבה או אפילו זיכרון נייד לשימוש במחשב האישי של הלקוח. פריטים הקשורים לעולם הטלפונים החכמים נפוצים ומבוקשים מאד כיום ולא בכדי ישנו ביקוש אדיר למוצרים מהתחום. רמקול אלחוטי נייד, מטען חזק או אוזניות לדיבור נוח.
חשוב להפריד בין מוצרים המיועדים לשימוש בבית לבין מוצרים המיועדים ומתאימים לשימוש במשרד או בעבודה. יחד עם זאת ישנם לא מעט רעיונות למתנות המתאימות גם לשימוש ביתי וגם לשימוש משרדי וההחלטה תישאר בידיו של מקבל המתנה – שעון קיר, מעמד לטלפון הנייד, פנקס, כלי כתיבה או מוצרים לשימוש בעת בישול במטבח. פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא חג החל בסמוך למועד האירוע או הענקת המתנה – פסח, ראש השנה או חג המולד במידה ומדובר בחרה בינלאומית המעסיקה עובדים שאינם יהודיים.
רעיונות נוספים למתנות ומוצרי שיווק
נקודה חשובה שכדאי להיות מודעים אליה היא הבלבול שקיים בין התחום של מתנות לעובדים ובין בחירה של מוצרי שיווק ופרסום. מכיוון שאין מדובר באותו קהל יעד, ואלה שתי קבוצות שונות לגמרי, הרי שלא מומלץ להתייעץ עם מי מהעובדים בעת ההתלבטות ובעת בחינת האפשרויות למתנות ללקוחות. מקובל מאד כיום לבחון את חוברת הקטלוג המכילה את כל האפשרויות של מוצרי קידום מכירות ולחשוב אילו מוצרים יהיו המתאימים ללקוחות החברה או הארגון. במקרים מסוימים ניתן לפסול עולם שלם של מוצרים בהתבסס על תחום העיסוק שאליו שייכים רוב הלקוחות.
בחירת המתנה צריכה להתבסס גם על אופן קבלת המוצר – האם הלקוח ייקח בעצמו מדוכן? האם המוצר יוגש לו בעטיפה מהודרת? האם המוצר יהיה גלוי או יונח בתוך שקית? חשוב מאד לחשוב גם על הדברים האלה ואט אט לצמצם את האפשרויות עד שמגיעים אל המתנה המתאימה והנכונה ביותר. פרמטר נוסף שטרם הוזכר הוא כמובן התקציב הנגזר באופן ישיר ממספר המוצרים שצריך לרכוש על מנת לחלק לכל מי שרוצים מבלי שייחסרו. כמו בכל תחום אחר – עדיף לרכוש מעט יותר מהדרוש.
כאשר מקדישים את הזמן, המחשבה ותשומת הלב לבחינת כל הפרמטרים שהוזכרו כאן – המוצר שייבחר יכול להשיג את המטרות שאותן הגדירו מנהלי החברה או הארגון ותועלת רבה תצמח להם מבחירה זו. כאשר השם והסמליל של החברה נמצא תמיד מול העיניים של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים, הרי שהחברה תישאר כל הזמן בתודעה שלהם ויהיה להם אל מי לפנות כאשר הם יזדקקו לשירות או המוצר שאותם מציעה החברה ללקוחותיה.
אתם מוזמנים לבקר בעמוד שלנו לעסקים ולצפות במבחר המתנות ומוצרי הפרסום שאנו מציעים בלינק הזה
לכל שאלה אתם תמיד יכולים ליצור איתנו קשר, נשמח לדבר איתכם!