ספק רשום של משרד הבטחון - 0011024210

27 מרץ - אטרקציות וגימיקים לאירוע – כך תתכננו זאת נכון

כל מי שמארגן אירוע כלשהו כיום משקיע מחשבה רבה בהוספת גימיקים או אטרקציות על מנת שהאירוע שלו יהיה יחיד ומיוחד, ייחודי ומקורי. לשם כך עליו להיעזר באנשי מקצוע ובחברה המציעה שירותים אלה וכך כל מה שעליו לעשות הוא ליצור קשר, לברר את הפרטים הנחוצים ולהזמין את האטרקציות הנבחרות. לפני שמזמינים או שוכרים ציוד חשוב מאד לוודא שהגימיקים הנבחרים יתאימו למי שמוזמן להגיע, לא יביכו אף אחד ויהוו מקור לשמחה, הפתעה ורצון ליצירת כיף וחוויות. גימיק לאירוע יכול להיות מה שבזכותו אנשים ידברו על האירוע במשך זמן רב גם לאחר שיסתיים.

כיום קיימת בתחום קשת עצומה של אטרקציות לאירועים. השלב הראשון והחשוב ביותר הוא להבין מי קהל היעד, כלומר מי אמור להגיע אל האירוע. הרי אפקטים לאירועים יהיו בהכרח שונים כאשר המוזמנים הם אנשים מבוגרים, תלמידי בית ספר או ילדים קטנים (או פעוטות). לכל אחת מקבוצות אלה תהיינה מתאימות אטרקציות אחרות ואם לא ניתן להתאים את האטרקציה לכל המוזמנים כולם – הרי שלפחות להתאים אותה לרובם של המוזמנים יהיה המצב הטוב ביותר לשאוף אליו.

סוגים שונים של אטרקציות לאירועים

העולם הרחב של גימיקים לאירועים מתחלק בין אטרקציות של פעילות עצמית עבור המוזמנים לאירוע ובין אטרקציות של מזון שניתן להכין. אם מארגן האירוע רוצה להכין בעצמו את הכיבוד או המזון שיוגש, הרי שאטרקציות כמו דוכני מזון לא תהיינה רלוונטיות עבורו. אם אין לו רצון שבאירוע יחולקו ממתקים רבים או שהוא מעדיף מזון בריא, טרי ומאוזן – גם בר מתוקים לא יתאים לו, שכן הוא מבוסס על דברי מתיקה, עוגות ועוגיות. האטרקציות, אם כן שהכי נפוצות ומבוקשות בדרך כלל הן אלה המתאימות לשימוש ופעילות של המוזמנים.

אטרקציה שיכולה להתאים לכל אירוע ולכל הגילאים היא עמדת צילום עצמי של מגנטים לאירוע. כיום ניתן להדפיס את המגנטים על המקום לאחר שהאורחים צילמו את עצמם וכך הם מקבלים גם הנאה וגם מזכרת שאיתה ילכו הביתה מהאירוע. כאשר מדובר על אירוע שיש בו הרבה ילדים קטנים, ניתן לשכור מתקני הפנינג כמו מתנפחים (כרוך בהצבת גנרטור), בריכות מים קטנות לרחצה חופשית, כלים ואביזרים ליצירת בועות סבון, כדורים או אביזרים למשחקי כדור תחרותיים, במידה והאירוע מתקיים בבית סגור ניתן להציע פעילות של קריוקי עם מערכת מובנית ומוכנה או משחקי וידאו המתאימים למגוון רחב של גילאים.

איך לבחור גימיקים לאירוע?

ישנם כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כאשר מעוניינים להזמין אטרקציות או גימיקים לאירוע –

  • גילאי המוזמנים – כפי שהוזכר, אטרקציות המתאימות לילדים לא תהיינה מתאימות למבוגרים יותר.
  • מיקום האירוע – מתקנים מתנפחים לא יכולים להיות ממוקמים בתוך הבית, כמו שמערכת קריוקי לא תתאים להתקנה בחצר או בשטח פתוח.
  • הרכב המשתתפים – חשוב לוודא שמעבר להנאה – אף אחד מהמוזמנים לא ייעלב או יחוש פגוע מהימצאותה של אטרקציה זו או אחרת, כמו למשל נערות צעירות שעלולות לחוש מבוכה בעת שימוש בבריכות מים או מתקני קצף.
  • תקציב – ניתן כיום למצוא מגוון עצום של אטרקציות בקשת רחבה של מחירים, כך שכדאי להגדיר את התקציב שהועמד לטובת האטרקציה וכך קל יותר לצמצם את האפשרויות

חשוב לשאול שאלות כמו האם המתקן דורש שקע חשמל (וכמה?) כמה אורחים יכולים לעשות שימוש במקביל במתקן או במשחק אחד, אילו רכיבים או חלקים יש להכין על מנת לוודא שהמתקן פועל באופן תקין ומהן ההנחיות לשימוש נוח, יעיל, פשוט וכמובן בטיחותי עבור כל מי שעושה בו שימוש או נוכח בסמיכות אליו. כך אפשר להיות בטוחים שהפעילות תעבור בנעימים ללא לקיחת סיכונים מיותרים.

אטרקציות וגימיקים יכולים להפוך כל אירוע למהנה ומיוחד הרבה יותר ממה שהיה לולא הוספת האטרקציות. כאשר מקדישים מחשבה רבה ותשומת לב אין ספק שהאטרקציות שתיבחרנה תהיינה המתאימות ביותר והאורחים ייהנו מאד, יזכרו את האירוע ואפילו ירצו לשחזר אותו. אמנם ברוב המקרים האטרקציות מוזמנות באירועים שיש בהם ילדים אך כיום ניתן למצוא לא מעט גימיקים המתאימים גם למבוגרים וישדרגו בקלות ובמחיר הגון כל אירוע.

נשמח לעזור ולייעץ בכל שאלה שקשורה בארגון והכנה לאירוע שלכם – צרו איתנו קשר!

עוד כמה כתבות שאולי יעניינו אותך: